Thursday

Andai Allah itu....

Andai Allah itu datang sebagai seorang sahabat, PASTI Dialah sebaik-baik sahabat..sering ada di kala susah apetah lagi senang..sering ada masa walau Dia sibuk dengan urusannya, pasti Dia tetap menemani sahabatnya untuk spend time bersama..sering dapat menolong dan mnyelesaikan ketika ada masalah..

Andai Allah itu hadir sebagai seorang ayah, PASTI Dialah sebaik-baik ayah..menggembirakan hati seorang anak, mentarbiyah anak gadisnya menjadi mawar berduri..mentarbiyah anak lelakinya menjadi mujahid berhatikan perjuangan ISLAM yang sibuk dengan hal dakwah..

Andai Allah itu hadir sebagai seorang ibu, PASTI Dialah sebaik-baik ibu..sering meluangkan masa bersama anak-anaknya..menjadi tempat luahan anak-anaknya bercerita suka dan duka..menjadi pendidik anak gadisnya menjadi solehah dan anak lelakinya menjadi mujahid berhatikan dakwah..

Aku sentiasa berdua dengan Allah kerana Allahlah sebaik-baik tempat mengadu..Dia tidak pernah berkira, tidak pernah marah, tidak pernah menunjukkan suka..segalanya rahsia tetapi terungkap dengan ilham taqwa daripada-Nya dan aku tahu Dia sentiasa hadir dalam hatiku..Allah - v
ia Insyirah.

No comments: